Yaz aylarında özellikle Şanlıurfa’da serinlemek amacıyla sıkça tüketilen meyan kökü şerbetiyle ilgili Harran Üniversitesi Hastanesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Halil Fedai önemli uyarılarda bulundu. Fedai, meyan kökü şerbetinin aşırı tüketiminin özellikle tansiyon ve kalp hastaları için ciddi sağlık riskleri oluşturabileceğini söyledi.
Doç. Dr. Halil Fedai, meyan kökü şerbetinin ölçülü tüketildiğinde bazı faydalar sağlayabileceğini ancak aşırı tüketiminin vücutta su ve tuz tutulmasına neden olduğunu belirtti. Bu durumun özellikle yüksek tansiyon hastalarında tansiyonun yükselmesine yol açabileceğini ifade etti.
Kalp yetmezliği bulunan hastaların daha dikkatli olması gerektiğini vurgulayan Fedai, “Meyan kökü fazla miktarda tüketildiğinde sıvı ve tuz tutulumu nedeniyle kalp yetmezliği bulunan hastalarda mevcut hastalığın kötüleşmesine neden olabilir.” dedi.
Meyan kökünün iyon dengesini de bozabileceğine dikkat çeken Fedai, bu durumun ciddi kalp ritim bozukluklarını tetikleyebileceğini belirtti.
Herkes için geçerli belirli bir tüketim miktarının bulunmadığını söyleyen Fedai, meyan kökü şerbetinin kişinin sağlık durumuna göre değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
Doç. Dr. Halil Fedai, özellikle tansiyon, kalp yetmezliği ve ritim bozukluğu bulunan vatandaşlara seslenerek, “Bu hastalıkları bulunan kişilerin meyan kökü şerbeti tüketmeden önce mutlaka doktorlarına danışmaları uygun olacaktır.” uyarısında bulundu.
Uzmanlar, yaz aylarında serinlemek amacıyla tüketilen geleneksel içeceklerin de bilinçli ve ölçülü tüketilmesi gerektiğini hatırlatarak, özellikle kronik rahatsızlığı bulunan kişilerin doktor tavsiyesi doğrultusunda hareket etmelerinin önem taşıdığını belirtiyor.